"Skręcona" kierownica podczas jazdy prosto

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • tetrus
    Classic
    • 2011
    • 6

    "Skręcona" kierownica podczas jazdy prosto

    najprawdopodobniej masz zapiczona geometrie w turbinie ale jeszcze zamien n18 z n75 i zrob jeszcze raz logi
  • sivy86
    Classic
    • 2010
    • 17

    #2
    "Skręcona" kierownica podczas jazdy prosto

    witam. kupilem octavie 2005r mam ja 5 miesięcy (wiem ze była "przejechana" prawą stroną). jadąc zupełnie prosto kierownica jest w pozycji jakby lekko skrecała w lewo. Dowiedziałem sie ze tak nie powinno być. to prawda? jaki moze byc tego powód? to bezpieczne? z gory dzieki

    Komentarz

    • bradley
      L&K
      • 2008
      • 1465

      #3
      Pierwsze co to jedz sprawdzic geometrie zawieszenia. Jesli "bedzie prosto" a kierownica dalej krzywo mozesz ja wtedy zdjac i przestawic o zabek (lub wiecej zalezy od skrzywienia) na wieloklinie.
      VW Vento 1.9TDI 1Z ++
      Na potęge Posępnego Czerepu, mocy przybywaj!
      Captain Planet, he's our hero. Gonna take pollution down to (Euro)0 :lol

      Komentarz

      • ruwado
        RS
        • 2009
        • 14885
        • Octavia IV (NX3)

        #4
        Zamieszczone przez bradley
        Pierwsze co to jedz sprawdzic geometrie zawieszenia.

        Jak masz jakieś wątpliwości co do stanu po wypadku - dobry warsztat z ramą naprawczą do mierzenia punktów nadwozia.
        pozdrawiam - Darek

        Komentarz

        • sivy86
          Classic
          • 2010
          • 17

          #5
          a czy to generalnie zadne zagrozeniem w kwestii bezpieczenstwa? mozna tak jezdzic bez zadnych obaw?/

          Komentarz

          • LUKI
            RS
            • 2005
            • 5776

            #6
            sivy86, sprawdź geometrie

            jak coś w Katowicach mam super zakład, który ogarnie Ci ten temat

            pw jak coś
            kliknij 'Lubię to!' www.facebook.com/LukiFanatic a tam O2/O3 RS, O3 RS230, G 6GTI 35, G 7GTI, G 7R, S3, CLA 45 AMG, S5, GT3 RS, Turbo S, M5, RS 7, S 63 AMG, RS6

            SKODA OCTAVIA 1.4TSI 122HP CAXA TURBO PROBLEM

            Komentarz

            • ruwado
              RS
              • 2009
              • 14885
              • Octavia IV (NX3)

              #7
              Jak tylko jest przestawiona kierownica, a wszystko gra, to nie problem. Ale osobiście wtedy kierownice bym przełożył, bo dziwnie sie tak jeździ, jak jest bujnięta na bok.
              pozdrawiam - Darek

              Komentarz

              • sivy86
                Classic
                • 2010
                • 17

                #8
                ale to oznacza ze byla jakas ingerencja w kierownice?? czy to mozliwe ze auto bylo przejechane prawa strona ewentualnie zachaczone o przednie zawieszenie?? czy myslicie ze t obylo cos grubszego i dlatego kierownica jest "przekrecona"?? jaki moze byc tego powod??

                Komentarz

                • ruwado
                  RS
                  • 2009
                  • 14885
                  • Octavia IV (NX3)

                  #9
                  rama prawde Ci powie + geometria. jak geometria będzie dobra, na ramie sprawdzisz wszystkie punkty pomiarowe nadwozia. Nawet jeśli jest powypadkowa, to będziesz wiedział, czy jest dobrze naprawiona. A to najważniejsze.

                  Może ktoś zdejmował kierownice i krzywo nałożył?
                  pozdrawiam - Darek

                  Komentarz

                  • sivy86
                    Classic
                    • 2010
                    • 17

                    #10
                    ok dzieki bardzo

                    Komentarz

                    • konkon
                      Rider
                      • 2008
                      • 667
                      • Octavia I (1U2)
                      • AGR 1.9 TDI VP 90 KM

                      #11
                      Przy złej geometrii, zbieżności opony ząbkują, szybciej się zużywają, to prowadzi do gorszego stanu zawieszenia, auto więcej pali. Ważne aby przy robocie specjalista nie tylko wszedł w zakres tolerancji ale postarał się ustawić wartości idealne, fabryczne. Warto tego dopilnować. No chyba że auto jest po przygodach to idealnie nie będzie, aczkolwiek mogą oszukiwać z lenistwa. Warto więc upierać się, że auto jest od nowości i nigdy nie miało większego dzwona
                      Konrad
                      OIL SPA -> oleje, filtry, akumulatory, części

                      90 konny AGRessor
                      PerfectServiceBy DGW
                      WhitePride :smokedevil

                      Komentarz

                      • Manius
                        Classic
                        • 2008
                        • 17

                        #12
                        u mnie się tak zrobiło jak przy przekladce kół na zimowe założyli mi odwrotnie prawy przód z prawym tyłem. Nawet auto wręcz lekko znosiło. Zamiana kół wystarczyła Ale tak jak piszą chłopaki, jedź na ustawienie zbieżności.

                        Komentarz

                        • Mickul
                          RS
                          • 2010
                          • 2847

                          #13
                          Na początku sprawdź zbieżność i powiedz, żeby ustawili kierownicę. Koszt to 40-60zl.

                          Komentarz

                          • paulob1
                            Rider
                            • 2008
                            • 470
                            • Octavia I (1U2)
                            • BFQ 1.6 MPI 102 KM

                            #14
                            sivy86, a nie wjechałeś ostatnio na krawężnik z deczko większą prędkością niż zwykle?
                            Czasem nawet po wizycie w dobrej dziurze potrafi się drążek kierowniczy skrzywić i kiera pójdzie lekko w bok. Jedź na geometrię, kwota niewielka a fachura sprawdzi czy coś nie pokrzywione, czy wystarczy na wieloklinie kierę przesunąć.

                            Komentarz

                            • locaj85
                              Rider
                              • 2009
                              • 482

                              #15
                              u mnie od nowosci kierownica leci lekko w lewo a auto ejdzie porsto
                              stwierdzilem ze lepiej nie dawac w rece papudrokow w aso bo zaraz zaczną z geometrią grzebac,
                              w poprzedniej skodzianie tez tak mialem, obie od nowosci- nie bite

                              Komentarz

                              • Marian 2
                                L&K
                                • 2007
                                • 1084
                                • Octavia I combi (1U5)
                                • AQY 2.0 MPI 115 KM

                                #16
                                Najlepiej sprawdzić zbieżność, ale można też "domowym sposobem". Na równym, prostym odcinku drogi puścić kierownicę. Jeżeli na dystansie 100÷200 metrów auto będzie jechało prosto, nie będzie skręcać w lewo lub prawo, to zbieżność i geometria raczej w porządku.

                                Komentarz

                                • SKODAJACK
                                  Ambiente
                                  • 2010
                                  • 132

                                  #17
                                  Zamieszczone przez locaj85
                                  u mnie od nowosci kierownica leci lekko w lewo a auto ejdzie porsto
                                  stwierdzilem ze lepiej nie dawac w rece papudrokow w aso bo zaraz zaczną z geometrią grzebac,
                                  w poprzedniej skodzianie tez tak mialem, obie od nowosci- nie bite
                                  To i tak masz dobrze -u mnie od nowości kiera lekko w lewo , a ściąga lekko w prawo. Paproki w ASO Tarnów stwierdzil po 3 wizytach, że wina leży w nówkach zimówkach Continentala. A po przekładce na letnie Pirelki (też nówki) sytuacja dokładnie ta sama.
                                  I co robić? Będę jeszcze próbował jakieś inne ASO .

                                  Komentarz

                                  • piramida
                                    RS
                                    • 2009
                                    • 12222
                                    • Superb III (3V3)

                                    #18
                                    Zamieszczone przez SKODAJACK
                                    Zamieszczone przez locaj85
                                    u mnie od nowosci kierownica leci lekko w lewo a auto ejdzie porsto
                                    stwierdzilem ze lepiej nie dawac w rece papudrokow w aso bo zaraz zaczną z geometrią grzebac,
                                    w poprzedniej skodzianie tez tak mialem, obie od nowosci- nie bite
                                    To i tak masz dobrze -u mnie od nowości kiera lekko w lewo , a ściąga lekko w prawo. Paproki w ASO Tarnów stwierdzil po 3 wizytach, że wina leży w nówkach zimówkach Continentala. A po przekładce na letnie Pirelki (też nówki) sytuacja dokładnie ta sama.
                                    I co robić? Będę jeszcze próbował jakieś inne ASO .
                                    też sie kiedyś na to nabrałem ale prawda jest taka że więszość naszych dróg jest pochylona w prawą stronę i zawsze będzie ściągać no chyba ze mamy na mysli autostrady nasze piękne :szeroki_usmiech
                                    Kiedyś zrobiłem test i dany odcinek przejechałem pod prąd i okazało sie ze tym razem sciąga w lewo 8)
                                    superb combi 2.0TSI 4x4 DSG L&K 393PS/509Nm stage 2 by CS
                                    http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...er=asc&start=0

                                    poprzednio octa 2.0tdi 260PS/500Nm http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...=38983&start=0

                                    Komentarz

                                    • shok
                                      RS
                                      • 2009
                                      • 2070
                                      • Octavia I (1U2)
                                      • AXR 1.9 TDI PD 101 KM

                                      #19
                                      Zamieszczone przez piramida
                                      Zamieszczone przez SKODAJACK
                                      Zamieszczone przez locaj85
                                      u mnie od nowosci kierownica leci lekko w lewo a auto ejdzie porsto
                                      stwierdzilem ze lepiej nie dawac w rece papudrokow w aso bo zaraz zaczną z geometrią grzebac,
                                      w poprzedniej skodzianie tez tak mialem, obie od nowosci- nie bite
                                      To i tak masz dobrze -u mnie od nowości kiera lekko w lewo , a ściąga lekko w prawo. Paproki w ASO Tarnów stwierdzil po 3 wizytach, że wina leży w nówkach zimówkach Continentala. A po przekładce na letnie Pirelki (też nówki) sytuacja dokładnie ta sama.
                                      I co robić? Będę jeszcze próbował jakieś inne ASO .
                                      też sie kiedyś na to nabrałem ale prawda jest taka że więszość naszych dróg jest pochylona w prawą stronę i zawsze będzie ściągać no chyba ze mamy na mysli autostrady nasze piękne :szeroki_usmiech
                                      Kiedyś zrobiłem test i dany odcinek przejechałem pod prąd i okazało sie ze tym razem sciąga w lewo 8)
                                      Heh ja też 8) Im szersza opona tym bardziej ściąga.Od 205 w górę efekt jest dość uciążliwy...

                                      Komentarz

                                      • theOne
                                        Ambiente
                                        • 2010
                                        • 177

                                        #20
                                        Zamieszczone przez piramida
                                        też sie kiedyś na to nabrałem ale prawda jest taka że więszość naszych dróg jest pochylona w prawą stronę i zawsze będzie ściągać no chyba ze mamy na mysli autostrady nasze piękne :szeroki_usmiech
                                        Kiedyś zrobiłem test i dany odcinek przejechałem pod prąd i okazało sie ze tym razem sciąga w lewo 8)
                                        Muszę to sprawdzić, bo też mi się wydaje, że leciuteńko mi ściąga w prawo... Na trasie tego nie widziałem (chyba), zatem muszę potestować pod prąd
                                        Witam

                                        Passat 1.8 TSI R-Line MY2010

                                        Komentarz

                                        Pracuję...